نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

ایپون کرونا! | سوپرلیگ جودو، ‌شنبه تعیین‌تکلیف می‌شود

  • کد خبر: ۳۲۵۸۶
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
ایپون کرونا! | سوپرلیگ جودو، ‌شنبه تعیین‌تکلیف می‌شود
سوپرلیگ جودو، ‌شنبه تعیین‌تکلیف می‌شود و به احتمال فراوان نمایندگان استان خراسان رضوی مقام‌های اول و دوم را به خود اختصاص می‌دهند
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - قرار است شنبه و در جلسه مجمع سالیانه فدراسیون جودو، تکلیف لیگ برتر این رشته که اسفندماه سال گذشته و به‌دنبال شیوع کرونا تعطیل شده بود، مشخص شود. لیگی که متأثر از طوفان اتفاقاتی که در یک‌سال گذشته کشتی جودوی کشور را درنوردیده است، امسال با کم رمق‌ترین شکل ممکن در حال برگزاری بود که آتش کرونا به جانش افتاد.
حالا این لیگ بعد از غریب به ۴ ماه تعطیلی قرار است همچون بسیاری از دیگررشته‌های برخوردی تعیین‌تکلیف شود. لیگ برتر تکواندو به‌عنوان یک رشته برخوردی و رزمی تعیین‌تکلیف شد و رقابت‌هایش با معرفی همان تیم‌هایی که در جایگاه‌های اول تا سوم بودند، به پایان رسید؛ اتفاقی که شاید برای جودو هم بیفتد و ۲ نماینده خراسان رضوی، پاس و خوشگوار مشهد که هم‌اکنون در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند، بتوانند فاتحان این دوره از لیگ برتر جودو لقب بگیرند.


قهرمانانی که رقیب ندارند
لیگ برتر جودوی امسال با شرکت ۵ تیم آغاز شد و تا پایان هفته سوم هم پیش از شیوع کرونا، کارش را پیش برد. ۳ هفته ابتدایی این پیکار‌ها به‌صورت مجتمع در تهران برگزار شد و تیم‌های پاس و خوشگوار مشهد مقتدرانه بر رده‌های اول و دوم این رقابت‌ها تکیه زدند و این تیم رعد پدافند هوایی است که جایگاه سوم را از آنِ خود کرد. بااین‌همه ادامه رقابت‌ها با تعطیلی ورزش کشور درپی کووید ۱۹، نیمه‌تمام باقی ماند. با این همه قهرمانی بیست‌ساله پاس مشهد در سوپرلیگ جودو و اختلاف زیادش در جدول مسابقات با سایر تیم‌ها این ابتکارعمل را به فدراسیون می‌دهد تا با فراغ‌بال و بی‌دغدغه از اعتراض سایر تیم‌ها پاس را قهرمان این دوره از رقابت‌ها معرفی کند.


ماجرای ۲ تیمی که لیگ را نجات دادند
نکته جالب فصل جاری سوپرلیگ جودو، حضور ۲ تیم از مشهد در میان ۵ تیم حاضر در مسابقات است؛ دوتیمی که به‌نوعی با حضورشان سوپرلیگ جودو را از خطر برگزارنشدن، نجات دادند. احمد امیرفخریان، رئیس هیئت جودو خراسان رضوی با اشاره به این مسئله گفت: در ابتدای فصل به‌دلیل اینکه جودوکاران زیادی از خراسان رضوی در سطح اول کشور حضور داشتند، از فدراسیون خواستیم تا اجازه حضور ۲ تیم از مشهد در این رقابت‌ها را بدهد که خوشبختانه میراسماعیلی، رئیس فدراسیون با این مسئله موافقت کرد.
این صحبت‌های امیرفخریان درحالی مطرح می‌شود که تیم خوشگوار مشهد در لحظات پایانی در جدول مسابقات قرار گرفت و گفته می‌شود با کنارکشیدن بیمه کوثر، سوپرلیگ جودو برای برگزاری به حد نصاب تیمی نمی‌رسیده و این فدراسیون‌نشینان بودند که از خطه پُرجودوکار خراسان خواستند ۲ تیم را روانه مسابقات کند.


خوشگوار، همان پاس!
علی‌اصغر آهنی، سرمربی تیم جودوی پاس که سال‌هاست با این تیم انواع و اقسام افتخارات را در این رشته ورزشی و در سطح اول کشور به دست آورده است، درباره حضور هم‌زمان ۲ تیم از خراسان رضوی در این رقابت‌ها گفت: تیم خوشگوار هم مربوط به خود ماست و کادر فنی آن تیم هم خودمان هستیم؛
صحبت‌هایی که امیرفخریان هم بر آن صحه گذاشت و اظهار کرد: خوشگوار اسپانسر تیم جودوی پاس در طول این سال‌ها بوده است و امسال که قرار شد مشهد ۲ تیم در سوپرلیگ داشته باشد، این تیم با نام خوشگوار وارد رقابت‌ها شد.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم استقبال کم تیم‌ها از سوپرلیگ امسال، بالارفتن دستمزد جودوکاران بود که به‌طور‌میانگین برای هر جودوکار باید هفتادهشتادمیلیون می‌دادند! همین باعث شد که تیم‌های کمی در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنند.


جودو در کشاکش نابودی؟!
یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی جودو در روز‌های تعلیق این رشته ازسوی فدراسیون جهانی و تعطیلی مسابقات و تمرینات قهرمانانش درپی شیوع کرونا، خطر نابودی این رشته ورزشی است؛ خطری که اگر قرار باشد کرونا حالاحالا‌ها در کشورمان ماندگار باشد، ممکن است بسیاری از رشته‌های برخوردی دیگر مثل کشتی، تکواندو، کاراته و... را هم تهدید کند. بااین‌تفاوت که جودو بعد از تجزیه فدراسیونش و جدایی کوراش و جوجیتسو و از طرفی کوچ قهرمانانش به خارج از کشور، حالا بیش از هر زمان دیگری در خطر نابودی قرار گرفته است.
با این‌همه جودویی‌های خراسان امیدوارند این مشکلات حل‌وفصل شود. امیرفخریان، رئیس هیئت جودوی خراسان رضوی، دراین‌باره گفت: ۲۴ شهریور دادگاه حکمیت داستان تعلیق فدراسیون جودوی ما ازسوی فدراسیون جهانی است و همه امیدواریم که این مشکل حل شود، اما نباید این مسئله را فراموش کنید که در این مدت ما هم بیکار ننشستیم؛ حتی در روز‌های کرونایی هم فدراسیون ما آموزش‌های مجازی را فعال‌تر کرده و میراسماعیلی به‌دنبال آن است تا از تهدید تعلیق فدراسیون فرصتی مغتنم را برای اهالی این رشته ورزشی فراهم کند.
علی‌اصغر آهنی هم دراین‌باره اظهار کرد: جودو ورزشی المپیکی است و به این راحتی‌ها ازبین‌رفتنی نیست. مطمئنم بعد از کرونا و عادی‌شدن شرایط، جودوی ایران در سال‌های آینده روز‌های خوبی را در پیش دارد. وی درباره کوچ برخی قهرمانان مشهدی جودو از کشور، خاطرنشان کرد: به نظرم این بچه‌ها اشتباه کردند، ولی ما هنوز هم قهرمان‌های خوبی را در کشور داریم که می‌توانند آینده جودوی ایران را تضمین کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->